Skip to content
  • Naam instelling: Vereniging voor Tietze en costochondritispatienten
  • RSIN/Fiscaal nummer: 814242960
  • KvK: 17165399V
  • IBAN: NL 14INGB0004682055
  • Contactgegevens: Lingedijk 36, 4155 BB Gellicum,  info@tietze.nl
  • Missie: Het steunen en behartigen van de belangen van patiënten met de chronische vorm van het syndroom van Tietze en/of costochondritis. Verder al hetgeen rechtstreeks of zijdelings met deze problematiek verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn in de ruimste zin van het woord
  • Visie en beleid: Het meerjarenbeleidsplan wordt 3 jaarlijks samengesteld met input van de leden en dient als basis voor de jaarplannen. De jaarplannen worden voorgelegd aan de algemene ledenvergadering ter inzage en goedkeuring.
  • Bestuurssamenstelling: Ons verenigingsbestuur wordt gevormd door zes bestuursleden: Erica Mulders/voorzitter; Gerard Bruggeling/penningmeester; Jannie Dorst/secretaris, Rob Braamburg/algemeen bestuurslid, Melanie Peterman/algemeen bestuurslid; Desirée Blankestein/algemeen bestuurslid.
  • Beloningsbeleid bestuur: De bestuursleden ontvangen voor hun verrrichte werkzaamheden en inzet geen salaris. Zij zijn in die zin vrijwilliger van de vereniging. Wel is er in het Huishoudelijk reglement opgenomen dat bestuursleden een bescheiden vergoeding ontvangen, indien afspraken buiten de deur op een werkdag plaatsvinden. Onkostenvergoedingen aan deze functionarissen vinden alleen plaats op basis van werkelijk gemaakte kosten
  • Beloningsbeleid commissieleden: Er zijn veel vrijwilligers die deel uitmaken van de commissies. Het is het beleid van de vereniging dat deze functionarissen geen bezoldiging ontvangen. Zij zijn in die zin vrijwilliger van de vereniging. Onkostenvergoedingen aan deze functionarissen vinden alleen plaats op basis van werkelijk gemaakte kosten
  • Financiële verantwoording (op te vragen via penningmeester@tietze.nl)
  • Huishuidelijk Reglement
  • Statuten

ANBI informatie

De Vereniging voor Tietze en costochondritispatienten is door de Belastingdienst aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat de vereniging en zijn donateurs belastingvoordelen genieten.

Giften aftrekbaar

Giften en schenkingen die onze donateurs doen, mogen onder voorwaarden worden afgetrokken in de aangifte inkomstenbelasting of vennootschaps-belasting. De vereniging hoeft bovendien geen schenk- of erfbelasting te betalen over ontvangen schenkingen of nalatenschappen.

De ANBI-gegevens van de vereniging

Een voorwaarde voor het verkrijgen van de ANBI-status is dat de vereniging specifieke gegevens openbaar maakt. U vindt ze hierboven.

Wilt u meer informatie over Algemeen Nut Beogende Instellingen? Kijk dan op de website van de Belastingdienst.

Nieuws

Latest news

Aanmelding ALV en deelgenotendag zaterdag 20 april 2024

Het komt er weer aan… de Algemene Ledenvergadering en deelgenotendag! En wel op zaterdag 20 april a.s. van 10.00 – 17.30 uur bij Corpus in…

De Arbeidsparticipatietool en de Studietool zijn weer in de lucht

De arbeidsparticipatietool Na een tijdje uit de lucht te zijn geweest, is de arbeidsparticipatietool weer beschikbaar, zie Arbeidsparticipatietool – Samen bouwen aan participatie Waarom? Mensen…

Helpt u mee meer te begrijpen over pijn en vermoeidheid bij reuma?

VUL DAN ONDERSTAANDE VRAGENLIJST IN Link: https://encuestas.ugr.es/index.php/969443?lang=nl Onderzoekers en patiënten uit Europa onderzoeken factoren die pijn en vermoeidheid beïnvloeden bij reumatische aandoeningen. Het invullen van…

NHPR en ReumanetNL

De Nederlandse Health Professionals in de Reumatologie is een vereniging van ongeveer 500 leden van de Nederlandse health professionals in de reumatologie. Onderdeel hiervan is…

Back To Top